mandag 24. oktober 2011

The perfect holiday!

Så var vi vel hjemme, og tiden var kommet for å oppsummere den herlige ferien vi har hatt!

Søndag ble, som vi nevnte meget avslappende. Mandag, derimot, var vi klare for å teste ut hva utelivet i Gold Coast hadde å by på. Vi endte opp på et meget bra utested som heter Sin City, der det ble drinker og dansing til langt på natt. Etter litt styr og en taxitur for noen sin del, var alle trygt hjemme på hotellet og fikk omsider sovnet, etter at vi hadde klart å komme til enighet om hvem som skulle sove hvor.

Neste morgen var det opp tidlig til frokost, da vi ikke hadde noen (solings)tid å miste! Det ble en herlig dag i Surfers Paradise, som vi valgte å runde av med nachosmiddag og film på hotellrommet. Vi hadde tidligere på dagen gjort en aldri så liten tabbe, og rett og slett gått i turistfella.. Det finnes tydeligvis to konkurrerende firmaer i Gold Coast som arrangerer partytours hver uke fra onsdag til lørdag med gratis inngang, litt drikke og annet opplegg inkludert i et ukespass. Smarte som vi var, trodde vi disse billettene var to vidt forskjellige opplegg, og endte med å kjøpe begge.. Derfor måtte vi lade opp til et skikkelig festmaraton resten av uken!

Onsdag startet altså det hele! Vi møtte opp så tidlig som klokken fem på ettermiddagen for gratis bowling og shot. De ble en liten saftshot på hver, før vi dro videre til fem utesteder med to timers mellomrom, hvor vi fikk en drink på hver plass og fikk med oss at folk ble med på "underholdende" leker.. I og med at kvelden startet tidlig, og vi sørget for litt ekstra inntak på eget initiativ, var vi alle i seng så tidlig som klokken tolv denne kvelden..

Vi kom oss uansett opp i rett tid på torsdag, og dro på stranden for å lade opp til kvelden og sosialisere oss med resten av gjengen. Senere shinet vi oss, og dro på en nydelig italiensk restaurant og nøt en bedre middag. Etterpå dro vi ut igjen. Denne kvelden endte for meg, Totto og Trine Beate i en tatovering av en gris(...), mye latter og morro. Det må vel også nevnes at for min, Kristine og Trine Beate sin del, endte aftenen på luksushotell. Vi ble nemlig invitert på nach hos noen meget spesielle gutter. Etter at vi hadde snakket om frimerkesamlingen vår og andre rare hobbyer vi "har i Norge", dro tre lattemilde sjeler hjem og la seg.

Tre timer senere, var det opp og på stranda igjen. Denne dagen så enkelte av oss seg nødt til å ta en liten høneblund midt på dagen, før festlighetene kunne starte igjen. For Kristine sin del, ble dette kvelden hun dro ut på byen uten å drikke voksenbrus, noe hun lever lenge på i form av morsomme historier. Ellers endte vi kvelden med mat på mcdonalds og havnet relativt tidlig i seng.

Lørdag var vår siste dag i Gold Coast, noe enkelte utnyttet til det fulle i form av soling, mens andre prioriterte senga. På kvelden var uansett troppene samlet, og vi hadde en fantastisk siste middag med vann som eneste drikkevare, i og med at vi skulle reise fra hotellet klokken fire på natten. Rundt klokken ti, sitter vi på Starbucks og tar en dessert og kaffe. Plutselig får vi øye på utrolig mange mennesker som går bortover veien, og blir nyskjerrige. Det viser seg at dette er partytouren for dagen, og det var over 300 mennesker med denne kvelden. Derfor måtte vi bare utnytte billetten vi hadde betalt så mye for, og gå ut en siste gang i Gold Coast. Vi koste oss med noen få drinker og fikk opplevd enda et nytt utested, før vi gikk til hotellet i to-tiden, sov en time, og reiste til flyplassen.

Rundt klokken ni søndagsmorgen, var vi hjemme i Sydney, og alle sovnet med et smil om munnen, før vi møttes til litt nachoskos ut i kveldinga.

I dag har vi hatt fri, og dagen har blitt tilbragt på stranda. I morgen starter hverdagen for fullt igjen, så heldigvis for oss at vi har en så super hverdag her i Sydney!

Stor kos fra Trine og Kristine!